Pasta ze słonecznika z pieprzem

Jeszcze do niedawna moje śniadania i kolacje zawsze były takie same, czyli kanapka z żółtym serem, twarożek, ewentualnie płatki typu musi. Odkąd zaczęłam wprowadzać dietę wegańską, mój jadłospis zmienił się diametralnie. Dzięki temu odkryłam wiele dotąd nieznanych mi smaków pochodzących z bardzo prostych składników i ich mieszanek. Wiele osób na wieść, że przechodzę na dietę wegańską zareagowało zdziwieniem. Pojawiły się stwierdzenia, że dieta taka nie dostarcza wystarczająco dużo białka i w ogóle nie jest to zdrowe. Nic bardziej mylnego. Jeśli podejdzie się do takiej zmiany żywienia rozsądnie i „z głową”, można dostarczać sobie wszystkie niezbędne  witaminy i wartości odżywcze. Zamiast tłustego sera żółtego i pszennego chleba, wprowadziłam do swojej diety pełno wartościowe posiłki składające się z fasoli, cieciorki, soczewicy, nasion słonecznika, dyni i wielu innych produktów. Wcześniej co prawda wiedziałam o nich, ale nigdy nie miałam pomysłu jak je przyrządzić, no i wolałam pójść na łatwiznę kupując coś gotowego.  Obecnie śmiało mogę stwierdzić, że potrawy które gotuję i których przepisami dziele się z Wami na blogu, jak dla mnie, są o wiele zdrowsze i smaczniejsze.

Dziś chcę wam zaproponować przepis na pastę ze słonecznika, ze świeżo mielonym pieprzem.

IMG_8412

 Składniki:

  • 1/2 szklanki ziaren słonecznika
  • 2 ząbki czosnku
  • 1-2 łyżki oliwa z oliwek
  • 3 łyżki wody
  • sól morka
  • pieprz kolorowy (świeżo zmielony około 30 kuleczek pierzu)

Przygotowanie:

  • Ziarna słonecznika przez 4h namaczam w wodzie aby rozmiękły
  • Do blendera wsypuję ziarna, dojdę oliwę, wodę, czosnek, sól i dużo pieprzu świeżo zmielonego (ja używam moździerza).

Z uwagi na bardzo gęstą konsystencję takiej pasty, nie każdy mikser sobie z nią poradzi. W takim wypadku można posiłkować się blenderem ręcznym lub innymi sposobami 😉

IMG_8410IMG_8408

Domowy Wyrób

3 thoughts on “Pasta ze słonecznika z pieprzem

Skomentuj

