Pasta z fasoli

Pewnego dnia, w trakcie wymieniania się doświadczeniami kulinarnymi z koleżanką z pracy, zostałam zapytana czy robiłam pastę z fasoli. Zaskoczyło mnie to pytanie, bo pierwszy raz słyszałam o takiej paście, a tym bardziej, że miała ona w smaku przypominać.. pastę rybną. Fasola i ryba…?? Od razu po powrocie do domu, namoczyłam fasole i z niecierpliwością czekałam aż będzie gotowa. Musiałam sprawdzić o co chodzi z tym rybnym posmakiem.

Pasta jest gotowa, no i muszę przyznać, że wyszła genialnie. Według mnie w smaku ani trochę nie przypomina pasty rybnej :). Posiada natomiast idealną kremową konsystencje. Tym sposobem znalazła się na równi z humusem; będę serwować je razem jako smarowidło do chlebka.

IMG_7864

Składniki:

  • 2 szklanki fasoli
  • Pół szklanki wody
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • Sól, chili

Wykonanie:

  • Fasolę moczę w wodzie (min. 6 godzin), im dłużej się moczy tym szybciej będzie miękka podczas gotowania.
  • Gotuję fasole w niesolonej wodzie do miękkości
  • Wszystkie składniki blenduję, do uzyskania idealnie gładkiej konsystencji, kosztuję i ewentualnie doprawiam jeszcze do smaku.

IMG_7868

Wartości odżywcze:

Fasola jest bogatym źródłem białka zawierającego duże ilości lizyny, która jest potrzebna naszemu organizmowi do produkcji karnityny. A ta z kolei, wykazuje korzystne działanie wzmacniając serce, zapobiegając chorobie niedokrwiennej, a także przeciwdziała zawałowi. Fasola powinna znaleźć się w diecie osób, które często jedzą mięso oraz pokarmy kwasotwórcze, ponieważ białko w niej zawarte jest zasadotwórcze. Dzięki czemu pozwala zachować równowagę kwasowo-zasadową organizmu.

W fasoli znajdują się niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu węglowodany i tłuszcze. Fasola jest bogatym źródłem fosforu, magnezu, potasu, wapna i żelaza. Zwiera również nienasycone kwasy tłuszczowe, które pomagają się rozpuszczać się takim witaminom jak A, E, D, K.

IMG_7863

6 thoughts on “Pasta z fasoli

  1. Jest to chlebek indyjski pyszny :), w najbliższym czasie wrzucę przepis. Cieszę się, że pasta smakowała, osobiście uwielbiam ją Pozdrawiam

    Lubię to

Skomentuj

