Naleśniki owsiane ze szpinakiem

To miała być szybka kolacja po ciężkim dniu pracy a skończyło się na kolejnym wpisie na bloga. Stwierdziłam, że jest to tak smaczne i proste danie, że muszę się nim z Wami podzielić. Uwielbiam naleśniki w każdej postaci, ale od czasu diametralnej zmiany w moim żywieniu, zaczęłam unikać mąki pszennej, co wiązało się z pożegnaniem bułeczek, naleśniczków i pizzy (no może nie tak do końca ;)).

Zmiana diety zmusiła mnie do poszukiwania coraz to nowych produktów, o których nigdy wcześniej nie słyszałam i tak oto m.in. odkryłam mąkę owsianą. Świetnie sprawdziła się zarówno w naleśnikach jak i w cieście do pizzy (kolejny przepis zdrowej pizzy już niebawem). Innym odkryciem było mleczko kokosowe, co prawda znałam je już wcześniej, ale za bardzo nie wiedziałam gdzie i jak je dodawać. Okazało się, że świetnie może zastępować jogurt lub śmietankę, nadaje poprawom egzotyczny a zarazem aksamitny smak.

IMG_7403

Składniki:

Naleśniki:

  • 2 szklanki mąki owsianej
  • 1½ szklanki wody
  • Sól
  • Pieprz lub chili

Farsz:

  • Szpinak świeży lub mrożony 300 g
  • ½ puszki mleczka kokosowego
  • 2 ząbki czosnku
  • Sól i pieprz
  • Suszone pomidory
  • Ser (wedle uznania)

Sposób przygotowania naleśników:

Do miski wsypuję mąkę, sól, następnie dodaję wodę cały czas mieszając, aby uniknąć powstania grudek. Jeśli wody będzie za mało to należy stopniowo dolać, aż ciasto będzie miało konsystencje śmietanki.

Naleśniki smażę na patelni z niewielką ilością oliwy z oliwek.

Sposób przygotowania farszu:

  • Na oliwie przez ok 2min smażę posiekany czosnek, w dalszej kolejności dodaję świeży lub wcześniej rozmrożony szpinak i wszystko razem gotuję. Do szpinaku dodaję pół puszki mleka kokosowego, sól, chili i smażę około 5 minut.

IMG_7328

  • Nakładam farsz do naleśników, układam pomidory suszone i posypuję startym serem. Można je podawać od razu lub jeszcze podpiec w piekarniku /podsmażyć na patelni, aby naleśniki były bardziej chrupiące a ser – ciągnący się.

IMG_7358

IMG_7374

IMG_7395

IMG_7403

Owies to samo zdrowie!

Mąka owsiana jest kolejnym zapomnianym i bardzo rzadko używanym produktem w naszym codziennym jadłospisie. Robiąc zakupy w supermarkecie musiałam nieźle się natrudzić aby ją znaleźć, aż w końcu znalazłam na samym końcu ukrytą pomiędzy mąką pszenną, która królowała na półkach od góry do dołu. Owies posiada bardzo pożądane właściwości obniżające poziom cholesterolu we krwi,  przeciwnowotworowe, uspokajające, moczopędne, wzmacnia odporność, układ nerwowy, dobrze wpływa na serce. Jakiś czas temu naukowcy dowiedli, że włączenie owsa w różnych postaciach, do codziennej diety u osób z podwyższonym cholesterolem, spowodowało jego obniżenie we krwi.

Dania i produkty, w których podstawę stanowi pełnoziarnisty owies, mają nie tylko wysoką wartość odżywczą, przy niskiej kaloryczności, lecz także ich spożyciu towarzyszy znacznie większe poczucie sytości niż ma to miejsce w przypadku mąki pszennej. Bardzo istotnym składnikiem produktów owsianych jest błonnik pokarmowy, który wpływa korzystnie na funkcjonowanie przewodu pokarmowego, pobudzając ruchy perystaltyczne jelit i zapobiegając zaparciom.

Wykonanie mąki owsianej

Mąka owsiana jest znacznie droższa niż mąka pszenna i dużo trudniej dostępna. Jednak jej przygotowanie jest stosunkowo proste. Wystarczy dokładnie zmielić w malakserze płatki owsiane.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s