Zdrowe Burgery

Kto nie ma słabości do fast-foodów? Ja też miewałam tego rodzaju zachcianki, jednak odkąd zmieniłam swoje zwyczaje żywieniowe, postanowiłam postąpić wedle zasady „wilk syty i owca cała” i przygotować zdrową wersję hamburgera.

Mielone mięso zastąpiłam kaszą jaglaną i ciecierzycą, które oprócz tego, że są zdrowe, posiadają wspaniałe walory smakowe. Każdy może przygotować burgera według własnego uznania, ja dodałam m.in. świeże kiełki rzodkiewki, pomidora, sałatę lodową i cebulkę, całość przyprawiając do smaku musztardą, i domowej roboty, pikantnym sosem chili.

IMG_7549

Skład  kotlecików:

  • 2 szklani namoczonej przez noc ciecierzycy
  • 2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • 1 duża marchewka
  • 1 duża cebula
  • Natka pietruszki
  • 1 jajko
  • Sól, pieprz
  • Chili

Wykonanie:

  1. Kaszę jaglaną gotuję w 2 szklankach wody.
  2. Odcedzam i blenduję ciecierzycę (bez gotowania).
  3. Marchew ścieram na małych oczkach, cebulę kroję w małą kostkę.
  4. Siekam garść natki pietruszki.
  5. Kaszę, ciecierzycę, marchew, cebulę i natkę wsypuję do miski.
  6. Przyprawiam solą, pieprzem i papryką chili.
  7. Dodaję jajko i dokładnie mieszam wszystkie składniki ze sobą.
  8. Formuję kotlety.

burger-psycho

Pamiętając, że przygotowuję zdrową wersję hamburgera, zdecydowałam się upiec swoje kotlety. W tym celu, na blasze rozkładam papier do pieczenia, smaruje go 1 łyżką oliwy i rozkładam uformowane kotleciki. Wkładam blachę do piekarnika rozgrzanego 220 stopni C a po ok. 10 minutach, gdy spód kotlecików się zarumieni, przekręcam je na drugą stronę i piekę około 5-10 min, aż całe nabiorą złocistego koloru.

Smacznego!

IMG_7542

Zdrowa przekąska
Zastąp słoik pysznym daniem - III edycja

3 thoughts on “Zdrowe Burgery

  1. Mam pytanie odnośnie blendowania namoczonej ciecierzycy: czym dokładnie to robisz? Ja dzisiaj straciłam mnóstwo czasu i nerwów, próbując zblendować cieciorkę różnymi blenderami, nawet używając tego pojemnika do siekania (na przykład orzechów) i owszem udało mi się, ale zamiast 2 minut zajęło mi to chyba ze 40…
    Jeszcze jedno, gdy piszesz 2 szklanki namoczonej ciecierzycy oznacza to, że odmierzasz taką ilość już po całonocnym moczeniu czy namaczasz 2 szklanki ciecierzycy, biorąc ją prosto z torebki?
    Nawiasem mówiąc, kotleciki wyszły naprawdę smaczne, dobrze doprawione, ale mam wrażenie, że użyłam za dużo kaszy.
    Pozdrawiam

    Lubię to

    1. Proszę mi wybaczyć, że dopiero teraz odpisuję. Miksuję blenderem ręcznym wczesniej namoczoną przez noc ciecierzycę, jeśli za ciężko się miksuje to dodaję troszkę wody i oliwy to powinno ułatwić sprawę. Odmierzam suchą ciecierzycę, natomist jesli mi za dużo wyjedzie po moczeniu, to gotuje ją i dodaje do sałetek lub przeznaczam na hummus. U mnie za każdym razem ilość składników ulega zmianie 🙂 Pozdarawiam

      Lubię to

Skomentuj

