Hummus- Idealna przekąska

Pierwszy raz hummus jadłam na Cyprze, został on podany jako przystawka z chrupiącym chlebkiem i oliwą. Pasta miała zbalansowany, delikatny smak, czuć było sezam, cytrynę, czosnek a całość dopełniał smak pysznej oliwy. Wstyd się przyznać, ale jeszcze kilka lat temu nie miałam pojęcia o istnieniu ciecierzycy i tym bardziej o humusie. Pasta posmakowała mi na tyle, że postanowiłam przeprowadzić małe śledztwo, co to właściwie jest ten humus. Od tego czasu jest to moja stała przekąska, zawsze mam ją w lodówce i jak tylko najdzie mnie ochota, to wyjadam ją po prostu łyżką, lub smażę do niej naleśniki owsiane.

IMG_7474

Podstawowym składnikiem, który odpowiada za charakterystyczny smak hummusu jest tahina, inaczej pasta z sezamu. Pastę taką można kupić już w supermarketach lub sklepach ze zdrową żywnością. Można ją również wykonać samodzielnie w domu, wystarczy uprażyć sezam i zblendować go z oliwą i solą.

IMG_7470

Składniki:

  • 1,5 szklanki suchej ciecierzycy
  • 1 szklanka jasnej pasty tahini
  • 1/3 szklanki wody
  • 4 łyżki soku z cytryny
  • 3 ząbki czosnku
  • Sól
  • 4 łyżek oliwy z oliwek

 Przygotowanie:

  • Dzień przed przygotowywaniem hummusu, ciecierzycę zalewam wodą i pozostawiam na noc.
  • Następnego dnia ciecierzycę odcedzam, zalewam świeżą wody, i gotuję przez około 40 minut, do czasu aż będzie miękka.
  • Ugotowaną cieciorkę blenduję, następnie dodaje pastę tahini, sok z cytryny, czosnek, wodę, oliwę, sól i wszystko miksuję na bardzo gładką konsystencje.

IMG_7478

IMG_7481

Posypuję swoją pastę ulubionymi dodatkami, w moim przypadku jest to obowiązkowo natka pietruszki i oliwa. Jem z plackami owsianymi lub dosą. Resztę hummusu przekładam do szczelnego pojemnika lub słoika i trzymam w lodówce około 6 dni.

 IMG_7475

2 thoughts on “Hummus- Idealna przekąska

Skomentuj

