Dosa – indyjskie placki z soczewicy i ryżu

Dziś kolejna część przepisów z kuchni indyjskiej, pełnej kolorów i aromatów. Kuchnia ta, słynąca z bogactwa różnego rodzaju przypraw, jest lekkostrawna, zdrowa a przede wszystkim, sprzyja zachowaniu smukłej sylwetki.

Przyprawy, takie jak Gram Masala stosowane do przygotowania tradycyjnych indyjskich potraw wspomagają wydzielanie enzymów, przez co przyspieszają naturalne procesy trawienne. Dania indyjskie powinny częściej pojawiać się na naszych stołach, nie tylko w trosce o figurę, ale również ze względu na właściwości lecznicze.

IMG_7083

Składniki:

  • Półtorej szklanki ryżu
  • Półtorej szklanki soczewicy czerwonej
  • Półtorej szklanki wody
  • 1 łyżka Gram Masala
  • Łyżeczka kminku
  • Chili
  • Sól

Sposób przyrządzenia:

  • Ryż i soczewicę moczymy w wodzie około 6 godzin (ja zostawiam na całą noc)
  • Gdy składniki są odpowiednio namoczone, odcedzamy je, dodajemy przyprawy, wodę i miksujemy wszystko na konsystencję ciasta naleśnikowego.

IMG_7030

  • Rozgrzewamy niewielką ilość oleju na nieprzywierającej patelni i smażymy. Bardzo ważne jest aby naleśniki były średniej wielkości, co ułatwi ich przerzucanie na druga stronę. Przed nałożeniem kolejnej porcji ciasta, nalewamy trochę oleju i rozprowadzamy go po patelni, tę czynność powtarzamy przed nałożeniem każdego naleśnika.

IMG_7069

Placki podajemy z curry z czerwonej soczewicy.

IMG_7070

IMG_7091

Smacznego

Zdrowa przekąska

Reklamy

3 thoughts on “Dosa – indyjskie placki z soczewicy i ryżu

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s