Dlaczego warto gotować posiłki do pracy?

Dlaczego warto gotować posiłki do pracy?

Stresująca praca, wyczerpujące dojazdy, życie w ciągłym biegu – nie sprzyjają przestrzeganiu zasad zdrowego żywienia. Brak czasu a może pomysłu na przyrządzenie posiłku w domu, powoduje, że sięgamy coraz częściej po niezdrowe przekąski i fast foody.


Nieregularne posiłki, jedzone w pośpiechu wywierają negatywny wpływ na nasz organizm jak i samopoczucie psychiczne. Taki niezdrowy tryb odżywiania może zaowocować problemami układu pokarmowego, co przyczynia się do powstania zgagi lub innych nieprzyjemnych dolegliwości. A to tylko początek długiej listy możliwych chorób i efektów ubocznych. Niezdrowe jedzenie pełne cukrów i tłuszczu także sprzyja chorobom serca oraz zachorowaniom na cukrzycę. Pośpiech i stres podczas posiłków w znaczącym stopniu przyczynia się do otyłości.
Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że wybór tego co znajdzie się na naszym talerzu, zdecydowanie wpływa na nasz nastrój. Kiedy organizmowi brakuje witamin i mikroelementów, człowiek może odczuwać labilność emocjonalną, czyli przygnębienie, smutek, lęk, zdenerwowanie, brak cierpliwości, zmęczenie, płaczliwość oraz bezsenność. A wszystko to, wydawałoby się – bez konkretnego powodu.
Rozwiązanie problemu zależy tylko i wyłącznie od nas samych. Wystarczy zmienić przyzwyczajenia żywieniowe a odczujemy dużą zmianę i zdecydowanie lepsze samopoczucie. Już pierwsze, nawet drobne zmiany będą sukcesem, motywującym nas do kolejnych.
Nie tylko nasze zdrowie zyska po wprowadzaniu tego typu zmian. Pewną ulgę odczują również nasze portfele. Nie zagłębiając się w skomplikowane obliczenia – wydając średnio na wątpliwej jakości posiłek około 20zł dziennie, w skali miesiąca kwota ta wzrośnie do około 400zł. Gotując samodzielnie w domu możemy bez trudu oszczędzić co najmniej połowę. W skali roku możemy w ten sposób oszczędzić środki wystarczające na wyjazd wakacyjny.

Praktyczne zasady:

1.  Zaopatrz się w plastikowe pudełka średniej wielkości, tak aby zmieściła się do nich jedna porcja obiadowa.

IMG_6433

IMG_6435

2.  Gotując obiad staraj się ugotować go więcej. Jedzenie można poporcjować w pudełkach obiadowych i pomrozić. Wystarczy wtedy, że wyjmiesz obiad wieczorem a następnego dnia będzie gotowy do zabrania do pracy.
3.  Zamiast kupować słodycze, bierz ze sobą owoce lub warzywa np. marchewkę, paprykę lub ogórka pokrojone w słupki. Takie przekąski zaspokoją głód dostarczają witamin i minerałów. Alternatywą dla słodyczy mogą być bakalie np. daktyle, rodzynki, figi oraz orzechy. W przeciwieństwie do batoników, bakalie są nie tylko smaczną, ale też zdrową przekąską.

IMG_6443

IMG_6447

Na zdjęciach sałatka i falafele.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s