Papryka faszerowana Po Mojemu

Mój pierwszy post na blogu będzie równocześnie pierwszym przepisem tu umieszczonym. Faszerowana papryka zwykle znana jest w tradycyjnej postaci z wątpliwej jakości mielonym mięsem i zapychaczem w postaci ryżu. Pokażę Wam, że paprykę „faszerować” można w znacznie bardziej ciekawy a zarazem zdrowy sposób, łącząc zalety kuchni włoskiej i greckiej, z dodatkami, które w pozytywny sposób wpłyną na Wasze zdrowie i samopoczucie.

Przed Wami Faszerowana Papryka Po Mojemu.Nazwa Dokumentu1_1

Do przygotowania tego dania potrzebujemy:

  • 3 papryki
  • szklanka kaszy jaglanej /wcześniej ugotowanej/
  • 1 szklanka białej fasoli lub ciecierzycy /również ugotowanej/
  • pół fety /lub w wersji dla wegan tofu/
  • garść oliwek
  • 1 cebula
  • natka pietruszki
  • garść suszonych pomidorów
  • ząbki czosnku
  • 5-6 łyżek oliwy
  • ser żółty
  • sól pieprz
  • papryka ostra mielona
  • Opcjonalnie oregano, bazylia, zioła prowansalskie

Sposób przygotowania:

  • Kaszę jaglaną dokładnie płuczę na sicie, naprzemiennie zimną i gorącą wodą. Na szklankę kaszy daję 2 szklanki wody i gotuję kaszę ok 10 min bez mieszania.
  • Fasolę lub ciecierzycę namaczam w wodzie przynajmniej na 6 godzin przed ugotowaniem.
  • Cebulę i czosnek obieram i kroję w kostkę.
  • Oliwki i pomidory kroję w dowolny kształt.
  • Ser feta lub tofu kroję w kosteczkę a natkę drobno siekam.
  • Do miski wkładam wszystkie składniki i mieszam z fasolą oraz kaszą jaglaną przyprawiając do smaku ziołami, mieloną papryką, solą i pierzem.
  • Papryki dokładnie myję, kroję na pół i oczyszczam je.
  • Farsz nakładam do papryk.
  • Całość wkładam do nagrzanego do 2200C piekarnika i piekę przez 15 min. Po tym czasie wyjmuję blachę posypuję papryki serem żółtym startym na tarce i piekę jeszcze przez około 5 min.

Gotowe danie przyozdabiamy listkami pietruszki i podajemy z jogurtem naturalnym lub ostrym sosem pomidorowym.

Smacznego!

IMG_6349_1

IMG_6357

IMG_6361

Kasza jaglana, mimo że wciąż nie cieszy się dużą popularnością, powoli wraca do łask. Posiada znakomite walory smakowe, ale warto ją również jeść ze względu na bogate wartości odżywcze. Wyróżnia się z pośród innych kasz najwyższą zawartością witamin z grupy B: B1, B2 i B6 oraz najlepiej przyswajalnym białkiem.
Watro wiedzieć, że kasza jaglana jest lekkostrawna i nie zawiera glutenu. Ze względu na właściwości antywirusowe i zmniejszające stan zapalny błon śluzowych, powinno się jeść kaszę zwłaszcza przy infekcjach górnych dróg oddechowych. Kasza ta ma także zbawienny wpływ na włosy, skórę i paznokcie dzięki dużej zawartości krzemu. Te małe żółte ziarenka dostarczają naszemu organizmowi również dużej ilości witaminy E i lecytyny, która korzystnie wpływa na pamięć i koncentrację.

Reklamy

2 thoughts on “Papryka faszerowana Po Mojemu

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s